logo

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری رابر و روکش AL

این مدل کانال فلکسیبل (رابر - Rubber) دارای دو روکش آلومینیومی لامینه ساده در لایه داخلی و خارجی بوده و لایه میانی آن را یک لایه عایق الاستومری کندسوز با برند STI FLEX تشکیل داده است.

کانال فلکسیبل (رابر - Rubber)

این کانال گرد برای پروژه هایی که حریق و آتش برایشان مهم است پیشنهاد می گردد. کانال های فلکسیبل با عایق الاستومری یا همان مدل رابر (Rubber) یکی از با کیفیت ترین و جدیدترین مدل های کانال های فلکسیبل عایق دار در دنیا به شمار رفته و به دلیل ویژگی های بالای فنی عایق های الاستومری در اکثر پروژه های بیمارستانی، مراکز اداری و تجاری و ... به کار می رود. روکش PVC این مدل دارای ضخامت بالا بوده که برای صنایع مختلف از جمله تولید لنت برق هم از این نوع مواد استفاده می شود. روکش پی وی سی به کار رفته در این مدل دارای کشسانی زیادی بوده و در مقابل ضربه مقاوم است. از این نوع کانال در پروژه های مسکونی، اداری و تجاری و ... بیشتر از مدل های دیگر استفاده می شود و از لحاظ قیمیت نیز نسبت به مدل عایق دار الاستومری با روکش AL قیمت بالاتری دارد. این کانال از سال 1395 در کارخانه این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است. کانال عایق دار الاستومری با روکش PVC به دلیل روکش مقاوم و ضخیمی که دارند در مناطق و شهرهایی که آب و هوای شرجی و مرطوبی دارند بیشتر از مدل های دیگر عایق دار الاستومری از جمله؛ فویل آلومینیومی یا روکش آلومینیومی 170 میکرون نخ دار و عایق الاستومری با روکش آلومینیومی ساده بدون نخ مورد استفاده قرار می گیرند، چون روکش PVC به عنوان یک لایه محافظت کننده عمل کرده و در مقابل ایجاد کندانس و شبنم بر روی بدنه داکت مقاومت می نماید. کانال فلکسیبل با عایق الاستومری و روکش PVC دارای عمر مفید طولانی تری نسبت به مدل الاستومری عایق دار با روکش AL ساده می باشد.


"کانال گرد الاستومری رابر دارای کارتن ها و کیسه های مخصوص بوده و در شاخه های 6 متری تولید و عرضه می شوند"


عایق الاستومری به دو صورت عایق الاستومری رولی و عایق الاستومری لوله ای بوده که از ضخامت 3 الی 25 میلیمتر و از سایز "8/5 الی "4 تولید می گردند. در کارخانه شرکت سامان تهویه ایرانیان یا همان STI، عایق الاستومری به ضخامت 6 میلیمتر به دو لایه 3 میل برش داده می شود و در تولید کانال های فلکسیبل الاستومری عایق دار (Rubber) مورد استفاده قرار می گیرد.


کانال فلکسیبل الاستومری با روکش آلومینیومی ساده یا همان کانال فلکسیبل رابر جز پر مصرف ترین و پر کاربردترین کانال های فلکسیبل با عایق الاستومری در پروژه ها به شمار می آیند. چون نسبت به دو مدل دیگر یعنی کانالهای فلکسیبل الاستومری با آلومینیوم 170 میکرون مسلح نخ دار و کانال عایق دار الاستومری با روکش مشکی ارزان تر و در مقابل هم، عملکرد نسبتا خوبی دارد. این نکته فراموش نشود که در بین این سه مدل از کانال های فلکسیبل خرطومی با عایق الاستومری؛ مدل عایق دار الاستومری با روکش 170 میکرون مسلح نخ دار کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به مابقی محصولات ارائه شده دارد.
کانال های فلکسیبل عایق دار الاستومری بیستر برای داکت ها اسپیلت، انشعاب های پشت دریچه و ... استفاده می شود و اگر در پروژه فاصله کانال گالوانیزه اصلی تا دریچه بیشتر از حدود 30 سانتیمتر باشد حتما باید از یکی از مدل های عایق دار (مدل عایق دار پلی استر، عایق دار پشم شیشه، عایق دار IFD، عایق دار PL و یا یکی از سه مدل کانال های فلکسیبل با عایق الاستومری نسوز) استفاده نمود. اگر این موضوع رعایت نشود شاهد ایجاد عملیات کندانس و تشکیل شبنم بر روی بدنه کانال فلکسیبل و همچنین پرت شدن انرژی خواهیم شد.

کامنت بگذارید