logo

تولید و نصب کانال گالوانیزه صنعتی

کانال گالوانیزه چهارگوش از دیرباز در سیستم های تهویه مطبوع به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است. این کانال ها به لحاظ استحکام، شکل پذیری، زیبایی و تنوع سایزی همچنان به عنوان با کیفیت ترین و پرمصرف ترین سیستم انتقال هوا محسوب می گردند. تنها ایراد این نوع از کانالهای گالوانیزه طولانی بودن مدت زمان ساخت در سیستم سنتی می باشد که این نقیصه با بکارگیری تکنولوژی روز دنیا توسط شرکت سامان تهویه ایرانیان رفع شده است.


تولید و نصب ورق های گالوانیزه توسط شرکت STI

شرکت سامان تهویه ایرانیان (STI) به منظور کاهش مدت زمان ساخت کانال گالوانیزه، اقدام به واردات خط تمام اتوماتیک ساخت کانال پیش ساخته گالوانیزه در سال 1396 به کشور نموده است تا با بهره گیری از تجربه و دانش فنی پرسنل خود برای اولین بار در کشور ظرفیت تولید این محصول را به میزان 1500 تا 2500 مترمربع کانال گالوانیزپیش ساخته در هر 8 ساعت برساند.

به دلیل استفاده از کویل ورق گالوانیزه به عنوان ورق خام اولیه و همچنین با بهره مندی از بالاترین تکنولوژی روز دنیا این دستگاه هیچ گونه محدودیت ابعادی در ساخت کانال را نداشته و از ضخامت ورق 0.5 mm الی 1.25 mm را قادر به ساخت و برش انواع راسته، زانو، سه راهی، تبدیل، S، شلواری و چهارراهی می باشد.

کانال های چهارگوش گالوانیزه به روش ماشینی با استفاده از ورق گالوانیزه با محیط مقطع تا 4000 میلیمتر با یک درز، و با محیط بیش از 4000 میلیمتر با دو درز و با طول حداکثر 1160 میلیمتر قابل تولید هستند. پس از مدلسازی و انجام برش پلاسما، مراحل خمکاری برروی ورق صورت می گیرد. کلیه درزهای به کار رفته در این نوع کانال ها از نوع پیتسبورگ (Pittsburgh) بوده که باعث کاهش چشمگیر پرت هوا (تقریباً صفر درصد) در کلیه قطعات می گردد.

طراحی کانال گالوانیزه و اتصالات به کمک نرم افزار و ساخت آن ها با استفاده از ماشین آلات مدرن صورت می پذیرد. این موضوع ضمن بالا بردن دقت و کیفیت ساخت، کاهش قابل توجه زمان ساخت و تحویل قطعات را به همراه خواهد داشت.

خط تولید Super Seven کاملاً اتوماتیک بوده و از این نوع خط تولید فقط 50 سری در دنیا وجود دارد. مزیت خاص این خط آن است که کلیه قطعات و اتصالات کانال به صورت تمام اتوماتیک تولید می گردد. برش تمامی اشکال و قطعات منحنی توسط CNC Plasma انجام می پذیرد. این تکنولوژی دارای بالاترین استانداردهای روز دنیا است، و با بهره گیری از قطعات کانال مورد تأیید Ashrae اقدام به تولید شکل هندسی مورد نظر می نماید.
این خط تولید به دلیل بهره مندی از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا توانایی ساخت کانال با فلنج سرخود TDF (Transverse-Duct-Flange) را دارا بوده که این امر باعث کاهش نشتی هوا، حذف فلنج آهنی و افزایش سرعت در اجرا، مطابق با کیفیت مورد نظر استانداردهای ساخت کانال گالوانیزه کشورهای آمریکا و کانادا می باشد. برای هوابند شدن کامل فضای اتصال فلنج ها، در بین آن ها از نوارهای هوابند که از جنس عایق الاستومریک و یا نخ نسوز هستند، استفاده می شود.
همچنین از دیگر ویژگی های خط Super Seven آن است که حتی سوراخکاری کانال فلنج سرخود TDF و همچنین سوراخکاری بدنه کانال (در صورت نیاز برای نصب میله های تقویتی) نیز توسط اپراتور نبوده و به وسیله دستگاه انجام می گیرد.
کانال ها و اتصالات تولید شده به روش صنعتی به دلیل وجود رخ های عرضی با فواصل معین از یکدیگر در سطح کانال، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می باشند. همچنین می توان با اضافه نمودن میله های تقویت کننده مقاومت مکانیکی کانال را افزایش داد.

مزایای تولید کانال های انتقال هوای چهارگوش با دستگاه Super Seven:


1- تولید روزانه 1500 تا 2500 مترمربع انواع کانال گالوانیزه چهارگوش به همراه متعلقات
2- استحکام بالا به دلیل وجود رخ های عرضی کانال
3- حذف نبشی آهنی جهت استفاده در فلنج ها
4- هوابندی کامل در نتیجة حذف نبشی آهنی و استفاده از کانال فلنج سرخود TDF
5- سبک تر شدن کانال در نتیجة حذف نبشی آهنی و استفاده ازکانال فلنج سرخود TDF
6- سایز و ابعاد دقیق کانال طبق نقشه (حداکثر تلرانس 5 میلیمتر)
7- قائمه بودن دقیق کانال به دلیل استفاده از گوشه های فلزی استاندارد
8- نصب سریع و آسان به دلیل استفاده ازکانال فلنج سرخود TDF با استفاده از پیچ و مهره و کلیپس در صورت نیاز
9- امکان سوراخکاری اتوماتیک در وجوه کانال، جهت نصب میله های تقویت کننده توسط دستگاه
10- کاهش هزینه و زمان در صورت انجام عملیات عایقکاری (الاستومریک STI FLEX یا پشم شیشه) در کارخانه شرکت سامان تهویه ایرانیان

  • avatar
    فرهاد
    16 اسفند 1399

    سوال: چجوری میشه این خط تولید رو خریداری کرد؟

    • avatar
      سامان تهویه ایرانیان
      16 اسفند 1399

      پاسخ: جنابعالی میتوانید جهت اطلاعات بیشتر با تلفن های مندرج در سایت شرکت با کارشناس مربوطه تماس حاصل بفرمائید.

  • avatar
    نیما ارسلانی
    01 مهر 1397

    سوال: عایق کاری کانال گالوانیزه توسط شرکت خودتون انجام میشه؟

    • avatar
      سامان تهویه ایرانیان
      01 مهر 1397

      پاسخ: بله، کانال ها بعداز ساخت در کارخانه در صورت نیاز عایق کاری و لیبل گذاری و توسط کاور محافظت و به پروژه ارسال می گردند.

کامنت بگذارید