پلنیوم باکس یک محصول نسبتا جدید است که به سبب ساخت منحصر به فردی که دارد برای هوادهی یکنواخت و استاندارد استفاده می شود. این محصول با توجه به روش ساختی که دارد کاربرد تزئیناتی پیدا کرده و سبب زیباسازی فضاهای داخلی نظیر ساختمان های مسکونی، ادارات، هتل ها و مکان های تجاری می شود. جعبه پلنیوم منجر به تعادل در فشار هوا شده و پخش هوا را کاملا تدریجی و مناسب انجام می دهد. در ادامه این مطلب با طراحی پلنیوم باکس و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

پلنیوم باکس چیست؟

باکس پلنیوم همانطور که از نام آن مشخص است یک جعبه است که به منظور ترکیب هوا مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت این محصول از یک طراحی خاص استفاده شده است به گونه ای که هوا بتواند کاملا آرام و تدریجی در فضا منتشر شود. در صورتی که به زیباسازی محیط اطراف خود اهمیت می دهید، استفاده از این محصول می تواند نقش بسزایی در نمای کار شما داشته باشد. دریچه هایی که بر روی آن نصب شده اند این امکان را به شما می دهند که دیگر نگران سوراخ کردن قاب نداشته باشید. مهمترین مزیت و کارایی پلنیوم باکس پخش یکسان هوا در طول مسیر است.

جنس این محصول معمولا از ورق های گالوانیزه است که متناسب با شرایط و نحوه عملکردی که دارند در طول ها و عرض های متفاوت طراحی و تولید می شوند. یکی دیگر از مزایای پلنیوم باکس استفاده از یک عایق الاستومری است که از نشت هوا و پخش صدای هوا به محیط جلوگیری می کند. همانطور که گفتیم طول پلنیوم ها می تواند متفاوت باشد بنابراین تعداد دریچه های ورودی هوا نیز متناسب با طول باکس پلنیوم تعبیه می شوند.

 

مکان های مورد استفاده

مکان مورد استفاده از پلنیوم باکس می تواند متفاوت باشد. همانطور که گفتیم ویژگی دکوراتیو بودن این محصولات سبب شده کارایی بسیاری در مکان های مختلف نظیر منازل مسکونی، پاساژها، مجتمع های تجاری، هتل ها و حتی ادارات داشته باشند. شما می توانید از این محصول به صورت کاملا مخفی استفاده کنید که تاثیر چندانی بر زیبایی سقف و یا دیوار مورد استفاده نداشته باشند.

 

امکانات پلنیوم باکس

همانطور که قبلا هم گفتیم پلنیوم باکس مزایای زیادی دارد و همین عامل سبب محبوبیت آن در بین سایر محصولات شده است. یکی از مهمترین امکانات این محصول ایجاد هوادهی به صورت کاملا یکنواخت است که حتی در دریچه های طولی با طول های بلند نیز کارایی فوق العاده ای دارد. کاربرد عایق در طراحی و ساخت این محصول منجر به بهبود عملکرد آن شده است. در طراحی این محصول از لبه های نگهدارنده استفاده شده است که کاربرد آنها را آسان تر می کند. معمولا برای ایجاد ارتباط بین پلنیوم باکس و سقف کاذب از کانال های انعطاف پذیری مثل کانال یا لوله فلکسی خرطومی استفاده می شود.

کاربرد باکس های پلنیوم

در زمان نصب باکس های پلنیوم از دریچه هایی به نام دریچه اسلات استفاده می شود. این قابلیت باعث می شود پیچی در ظاهر آن دیده نشود و همین عامل باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. بنابراین می توانید از دریچه های اسلات در هر محیطی متناسب با کاربردی که دارد استفاده کنید. همانطور که در ظاهر پلنیوم باکس ها مشخص است یک جعبه در ساخت آنها تعبیه شده است که از آن به منظور تجمع هوا استفاده می شود. باکس های پلنیوم در واقع یک وسیله انتقال هوا هستند که هوای جمع شده در باکس را به صورت کاملا منظم و لایه ای از طریق دریچه های اسلات به بیرون منتقل می کنند.

باکس پلنیوم را می توانید متناسب با نیاز خود در محیط مورد نظر در جنس های مختلفی نظیر گالوانیزه و یا آلومینیومی تهیه کنید. بست های خرچنگی یکی از آپشن های موجود در طراحی باکس های پلنیوم هستند که با وجود آنها دیگر نیازی به سوراخ کردن دریچه ها نخواهید داشت این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر ظاهر این سیستم ها داشته و نیاز شما را به درپوش از بین می برد.

قسمت بیرونی دریچه ها در باکس های پلنیوم به صورت خطی ساخته می شوند شما می توانید در این ناحیه تعداد دریچه ها را تغییر دهید که معمولا تا 10 اسلات قابل تغییر هستند. به عنوان مثال اگر از یک تیغه تقسیم کننده استفاده کنید تعداد دریچه های اسلات دو عدد می شود و اگر از 2 تیغه استفاده کنید تعداد دریچه های خروجی سه عدد می شود. این موضوع کاملا سلیقه ای بوده و متناسب با نوع نیاز شما از تعداد اسلات های مختلفی استفاده می شود.

 

تهیه بهترین پلنیوم باکس

برای تهیه بهترین پلنیوم باکس باید تمام موارد ذکر شده را مد نظر قرار داده و از نمونه استاندارد آن استفاده کنید. همانطور که دیدید طراحی و ساخت پلنیوم باکس ها کار چندان پیچیده ای نیست اما در صورتی که استاندارد کافی در ساخت و تولید آنها رعایت نشود قطعا توقعات شما را برآورده نخواهد کرد. استفاده از ضخامت مناسب و عایق های حرارتی و صوتی استاندارد مهمترین پارامترهای در طراحی این وسیله کاربردی هستند. ما با بهره گیری از کارشناسان حرفه ای و با تجربه بهترین نمونه از پلنیوم باکس ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

سخن آخر

همانطور که از مطالب گفته شده مشخص است باکس های پلینوم با کارایی منحصر به فردی که دارند می توانند به منظور اختلاط موثر هوا و خروج لایه ای آن مورد استفاده قرار بگیرند. این وسیله می تواند هوا را به طور کامل پخش کند و از تمرکز خروج آن در یک دریچه مشخص جلوگیری کند. متناسب با نوع نیازی که دارید و همچنین بسته به شرایط سقف کاذب می توانید از جنس ها مختلف و ضخامت های متفاوتی بهره بگیرید. طول و تعداد دریچه های خروجی این پلنیوم ها نیز وابسته به محیط مورد استفاده شما می تواند تغییر کند.

کامنت بگذارید