logo

طراحی و مهندسی کانال گالوانیزه

طراحی مهندسی کانالهای گالوانیزه توسط شرکت STI:

پس از دریافت نقشه های کانال به صورت فایل اتوکد، کارشناسان نصب و اجرای شرکت سامان تهویه ایرانیان جهت بررسی وضعیت کلی پروژه، مسیرهای عبور کانال، رایزرها و همچنین بررسی مسیر عبور سایر تأسیسات مکانیکی و الکتریکی به پروژه اعزام می شوند.
در محل پروژه، کلیه جزئیات مورد نیاز به کمک عوامل اجرائی پروژه برداشت شده و نقشه های Shop Drawing در قالب فایل Auto Cad و در صورت لزوم با استفاده از نرم افزار Revit تهیه و پس از تأیید در این شرکت به تأیید کارفرما خواهد رسید.
سپس نقشه های تأیید شده کانال کشی، مدولار شده و نقشه آن به صورت قطعات قابل ساخت برای خط Super Seven و دستگاه CNC پلاسما توسط نرم افزار ویژه تبدیل خواهد شد.
منظور از مدولار شدن شکست کانال های راسته به قطعات کانال گالوانیزه راسته به طول 1160 میلیمتر و تهیه طرح گسترده اشکال غیر از راسته شامل زانویی، سه راهی، شلواره، تبدیل، S و ... به کمک نرم افزار خاص دستگاه CNC می باشد.
شایان ذکر است در نقشة کانال هایی که دارای پیچیدگی و اشکال زیاد می باشند یک یا دو قطعه کانال گالوانیزه که توسط کارشناسان شرکت به عنوان قطعه بحرانی شناخته می شود ساخته و نصب نخواهد شد و پس از نصب مابقی قطعات، ابعاد و جزئیات قطعات بحرانی به صورت دقیق به دست خواهد آمد. پس از اعلام ابعاد قطعات بحرانی به واحد مهندسی، این قطعات به صورت کانال گالوانیزه پیش ساخته در کارخانه ساخته و به منظور نصب به محل پروژه ارسال خواهد شد.
ضمناً طبق استاندارد، می بایستی ضخامت گوشه های فلزی استفاده شده در کانال های گالوانیزه یک میلیمتر باشد و هر چهار طرف کانال گالوانیزه باید دارای گوشه فلزی باشد. اتصال کانال های گالوانیزه به یکدیگر به وسیله پیچ و مهره و در صورت لزوم با کلیپس خاص می باشد. به طور کلی باید گفت که این نوع کانال پیش ساخته صنعتی هیچ گونه محدودیتی در ابعاد و یا نصب انواع دمپر، دریچه، نصب کانال به دستگاه و .... را ندارد.
قسمت انتهایی درز هر قطعه از کانال های صنعتی گالوانیزه توسط سیلیکون درزگیری و هوابندی می شود. به منظور هوابندی بین دو قطعه از کانال های گالوانیزه پیش ساخته می توان از نخ نسوز و یا تیپ درزگیری عایق الاستومریک STI Flex استفاده نمود.

leave comment