logo

عایق صوتی شانه تخم مرغی

عایق های صوتی شانه تخم مرغی (هگزاگونال)چسبدار STI FLEX:

شرکت سامان تهویه ایرانیان، اولین وارد کننده عایق های صوتی شانه تخم مرغی با تکنولوژی روز دنیا در کشور بوده و توانسته است با ارائه بهترین کیفیت در زمینه آکوستیک نمودن محیط، رضایت مشتریان محترم را جلب نماید. همچنین این شرکت مجهز به سیستم اندازه گیری و سنجش آلودگی صوتی (دسیبل سنج) بوده که می توان با استفاده از آن، میزان آلودگی صوتی را تخمین و راه حل هایی مناسب و مطلوب جهت رفع مشکل موجود ارائه نمود.

عایق های صوتی شانه تخم مرغی شرکت STI، به دلیل ساختار شش وجهی ای موجب کاهش و تضعیف مکرر صوت می گردد و یکی از با کیفیت­ ترین عایق های صوتی موجود در دنیا به شمار می آید. از طرفی دیگر این عایق­ها به دلیل ساختار داخلی سلول بسته­ای که دارند، عایق حرارتی و برودتی نیز محسوب می گردند (ضریب انتقال حرارت آنها 0.032 w/m.°K می باشد). از جمله موارد استفاده عایق های صوتی شانه تخم مرغی می توان به عایق کردن پمپ آب منازل، دیزل ژنراتورها، کارخانجات صنعتی، مراکز تفریحی و فرهنگی مانند سینماها یا سالن های آمفی تئاتر، اتاق های ضبط موزیک و ... نام برد.

عایق صوتی STI FLEX به دلیل چسبدار بودن، دیگر نیازی به چسب مایع نداشته و می­توان آن را بر روی هر سطح صاف و صیقلی اعم از فلز، چوب، نئوپان، MDF، شیشه، پانل، دیوارهای گچی و ... به راحتی نصب نمود.

نکته ای که می بایست در نصب و اجرای عایق صوتی شانه تخم مرغی به آن توجه بیشتری نمود، این موضوع می باشد که قسمت شانه تخم مرغی یا شش وجهی آن می بایست رو به منبع صوت قرار گیرد تا جذب صدا به نحو بهتری انجام گیرد.

این نوع عایق صوتی جایگزین بسیار مناسبی برای عایق های سنتی و قدیمی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ بوده که در مقایسه با عایق های قدیمی و سنتی از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. جذب صدای بالا در عین دارا بودن خاصیت عایق حرارتی، عمر مفید بالای 30 سال، ضد آب و ضد حریق بودن، انعطاف پذیری فوق العاده، وزن بسیار سبک، چسبدار بودن و ... از دیگر ویژگی ها و مزایای عایق صوتی STI به شمار می آید.

 

عایق صوتی  شانه تخم مرغی جهت عایق کاری خودرو:

از دیگر موارد کاربرد عایق صوتی (دو رو صاف و شانه تخم مرغی)، می توان به آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های سینما، منازل مسکونی (کف، سقف، دیوارها، مابین درز و شکاف های دیوار و ...)، جلوگیری از سر و صدا و لرزش کانال های گالوانیزه (چسباندن عایق صوتی از بیرون یا داخل)، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها اشاره نمود.

 از دیگر موارد کاربرد عایق صوتی (دو رو صاف و ابر فوم شانه تخم مرغی)، می توان به آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های تئاتر و سینما، منازل مسکونی (کف، سقف، دیوارها، مابین درز و شکاف های دیوار و ...)، جلوگیری از سر و صدا و لرزش کانال های گالوانیزه (چسباندن عایق صوتی از بیرون یا داخل)، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها و همچنین کاهش و از بین بردن صدای حیوانات خانگی در منزل اشاره نمود.

همچنین جهت جلوگیری از صدای انواع دستگاه های موجود در مراکز صنعتی، کارخانه ها، مراکز تولیدی، ساختمان های مسکونی (پمپ های آب و یا دستگاه های موجود در موتورخانه) و ... می توان با استفاده از متریال و مواد گوناگون نظیر: چوب، آلومینیوم، فلز و ... در اطراف دستگاه موردنظر باکس و یا اتاقکی با ضخامت مطلوب ایجاد نمود و سطوح داخلی اتاقک (چهار ضلع + سقف) را با عایق صوتی (عایق صدا فوم ابر صوتی)، عایق نمود تا صدای انتقالی به محیط های اطراف به طور چشمگیری کاهش یابد.

عایق صوت (فوم صداگیر _ عایق صوت) با ساختار دو رو صاف شرکت STI نیز جهت جذب صدا بین تیغه دیوارها و دیوارهای مشترک، سقف، کف سازه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد و صدای انتقالی به داخل محیط را کاهش می دهد. 

 

پاره ای از ویژگی های عایق های صوتی STI FLEX عبارتند از:

کاهش صدا از 30 دسیبل به بالا (با توجه به ضخامت انتخاب شده)

ضریب جذب صوت (NRC) 0.4

دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (120 تا 40 – درجه سیلسیوس)

چگالی45~60 kg/m3

ضریب انتقال حرارت در صفر درجه سانتیگراد032 w/m.k

ضریب نفوذ آب82*10-10 g/m.s.Pa

مقاومت در مقابل اشعه اوزون (در 200 ساعت): بدون کرک و شکاف و202 MPa  

کلاس حریق B1

مقاومت در مقابل پارگی،بیش از  3 N/cm 

مقاومت در مقابل مواد شیمیایی:عملکرد مقاوم در مقابل مصالح ساختمانی 

مقاومت در مقابل اشعه UV: عدم وجود شکاف تا 460 ساعت

پشت چسبدار و بی نیاز از خرید چسب مایع

جدیدترین و مدرن ترین عایق صوتی (عایق صدا) موجود در دنیا

عمر مفید بالای 30 سال، قابلیت رنگ پذیری و وزن بسیار سبک

 

 

leave comment