logo

طراحی و مهندسی کانال گالوانیزه

پس از دریافت نقشه های کانال به صورت فایل اتوکد، کارشناسان نصب و اجرای شرکت سامان تهویه ایرانیان جهت بررسی وضعیت کلی پروژه، مسیرهای عبور کانال، رایزرها و همچنین بررسی مسیر عبور سایر تأسیسات مکانیکی و الکتریکی به پروژه اعزام می شوند.
در محل پروژه، کلیه جزئیات مورد نیاز به کمک عوامل اجرائی پروژه برداشت شده و نقشه های Shop Drawing در قالب فایل Auto Cad و در صورت لزوم با استفاده از نرم افزار Revit تهیه و پس از تأیید در این شرکت به تأیید کارفرما خواهد رسید.


سپس نقشه های تأیید شده کانال کشی، مدولار شده و نقشه آن به صورت قطعات قابل ساخت برای خط Super Seven و دستگاه CNC پلاسما توسط نرم افزار ویژه تبدیل خواهد شد.
منظور از مدولار شدن شکست کانال های راسته به قطعات کانال گالوانیزه راسته به طول 1160 میلیمتر و تهیه طرح گسترده اشکال غیر از راسته شامل زانویی، سه راهی، شلواره، تبدیل، S و ... به کمک نرم افزار خاص دستگاه CNC می باشد.
شایان ذکر است در نقشة کانال هایی که دارای پیچیدگی و اشکال زیاد می باشند یک یا دو قطعه کانال گالوانیزه که توسط کارشناسان شرکت به عنوان قطعه بحرانی شناخته می شود ساخته و نصب نخواهد شد و پس از نصب مابقی قطعات، ابعاد و جزئیات قطعات بحرانی به صورت دقیق به دست خواهد آمد. پس از اعلام ابعاد قطعات بحرانی به واحد مهندسی، این قطعات به صورت کانال گالوانیزه پیش ساخته در کارخانه ساخته و به منظور نصب به محل پروژه ارسال خواهد شد.
ضمناً طبق استاندارد، می بایستی ضخامت گوشه های فلزی استفاده شده در کانال های گالوانیزه یک میلیمتر باشد و هر چهار طرف کانال گالوانیزه باید دارای گوشه فلزی باشد. اتصال کانال های گالوانیزه به یکدیگر به وسیله پیچ و مهره و در صورت لزوم با کلیپس خاص می باشد. به طور کلی باید گفت که این نوع کانال پیش ساخته صنعتی هیچ گونه محدودیتی در ابعاد و یا نصب انواع دمپر، دریچه، نصب کانال به دستگاه و .... را ندارد.
قسمت انتهایی درز هر قطعه از کانال های صنعتی گالوانیزه توسط سیلیکون درزگیری و هوابندی می شود. به منظور هوابندی بین دو قطعه از کانال های گالوانیزه پیش ساخته می توان از نخ نسوز و یا تیپ درزگیری عایق الاستومریک STI Flex استفاده نمود.

  • avatar
    سمایی
    01 مهر 1397

    سوال:  شیراز نمایندگی دارید؟

    • avatar
      سامان تهویه ایرانیان
      01 مهر 1397

      پاسخ: خیر شرکت در شهر شیراز نمایندگی ندارد. در صورت نیاز به هر نوع محصول به تمامی نقاط کشور توسط باربری محصول مورد نظر ارسال میگردد. یا در صورت اجرای کانال گالوانیزه در تمامی کشور انجام خواهد شد.

کامنت بگذارید