logo

فویل آلومینیوم ساده 40 میکرون

به طور کلی فویل آلومینیوم به ورقه یا برگه های نازکی از آلومینیوم گفته می شود که طی فرایندی به این حالت تبدیل شده باشد. معمولا ضخامت فویل آلومینیوم کمتر از 2/0 تا 006/0 میلیمتر است.


به طور کلی فویل آلومینیوم به ورقه یا برگه های نازکی از آلومینیوم گفته می شود که طی فرایندی به این حالت تبدیل شده باشد. معمولا ضخامت فویل آلومینیوم کمتر از 2/0 تا 006/0 میلیمتر است.فویل آلومینیومی اگر پس از تولید تحت عملیات حرارتی قرار بگیرد قابل انعطاف می شود و می تواند به آسانی خم و یا در اطراف اجسام پیچیده شود. فویل های نازک آلومینیومی براساس فرایند تولید و میزان سختی ایجاد شده در عملیات، شکننده هستند که در حالت آنیل کامل، مانند پلاستیک یا کاغذ از آن به عنوان روکش و یا جهت بسته بندی استفاده می شود.


بیشتر تولیدات فویل آلومینیوم جهت بسته بندی مواد غذایی، لوازم آرایشی، محصولات ومواد شیمیایی استفاده می شود و مابقی تولیدات فویل آلومینیومی، برای مصارف صنعتی مانند عایق کاری حرارتی، تولید کابل و محصولات الکتریکی استفاده می شود.
از جمله کاربرد های دیگر فویل آلومینیوم در تولید اجاق گاز، دیگ بخار، حمام وسونا و عایق کاری برای مقاصد مختلف اشاره کرد. فویل آلومینیومی تا 97/0 اشعه حرارتی را منعکس می کند و یک مانع بخار عالی است و در صورت لزوم می تواند جایگزین موادی مانند کاغذ قیر باشد که در اثر حرارت مواد مضر از خود آزاد می کند.


این فویل می تواند تحت عنوان یک عایق بازتابنده با سایر عایق های حرارتی استفاده شود.سطح صاف و صیغلی فویل الومینیوم به عنوان یک باز تابنده ایده ال انرژی، بهره وری عایق استفاده شده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.


از دیگر کارایی های این فویل در عایق کاری سقف ها، کف، اتاق زیر شیروانی، پانل های باز تابنده،آشپزخانه وهمچنین در رستوران ها و آرایش گاه ها می توان اشاره نمود.


فویل آلومینیوم با روش نورد ورق های حاصل از شمش های ریخته گری آلومینیوم تولید می شود.سپس طی مراحل زیادی از نورد به قطر مورد نیاز از فویل خواهد رسید.برای رسیدن به یکنواختی در ضخامت فویل در عرض،نواری از پرتوی بتا به فویل تابیده می شود ودر سوی دیگر یک سنسور قرار دارد که اگر شدت عبور پرتو از فویل زیاد شود، غلتک های نورد فاصله خود را بیشتر می کنند تا ضخامت فویل افزایش یابد وهمین طور بالعکس،اگر شدت عبور پرتوی بتا از فویل کمتر از حد استاندارد شود، غلتک های نورد به یکدیگر نزدیک تر شده و در نتیجه ضخامت فویل را کمتر می کند.


برای ضخامت های بالاتر از 025/0 میلی متر، دولایه فویل جدا گانه بر روی هم قرار می گیرند و مرحله اخر نورد بر روی ان ها انجام می شود.فویل حاصل از این فرایند فویلی است که یک طرف ان براق و یک طرف دیگر مات است. به همین دلیل در حین روی هم قرار دادن دو ورق بر روی یکدیگر، قسمت های مات را روی هم می گذارند و قسمت های براق بیرون می ماند.این عمل به این دلیل انجام می شود تا در حین این که جلوی پارگی ورق را بگیرد، موجب افزایش نرخ تولید، کنترل ضخامت ونیاز به قطرهای کمتر غلتک های نورد را بر طرف سازد.


فویل آلومینیوم ساده 40 میکرون


این نوع فویل به صورت جامبو رول عرض 100 سانتی متر و عرض 120 سانتی متر و در طول 45متر تولید می شود.فویل آلومینیومی ساده به صورت پشت چسبدار است و ضخامت آن 40 میکرون است. در برابر گرما و سرما مقاوم بوده و به همین دلیل کاربرد گسترده ای دارد.
همانطور که اشاره شد، این نوع فویل به صورت جامبو رول تولید می شود و امکان برش عرضی نیز وجود دارد و میتوان به حلقه های 5 سانتی متری یا ابعاد دلخواه برش عرضی داد.فویل آلومینیومی 40 میکرون دارای چسبندگی بسیار قوی می باشد و بر خلاف فویل مسلح توسط کاغذ سیلیکونی محافظت نمی شود و به همین دلیل وزن کمتری دارد.


فویل آلومینیوم 40میکرون کاربرد وسیعی در صنعت دارد، برای مثال در ساخت و پیکر بندی کانال های پیش عایق پلی یورتان برای درز بندی کانال از فویل 40میکرون استفاده می کنند. همچنین برای لوله های انتقال هوا (فلکسیبل) که طوقه کانال را به دریچه متصل می کند نیز کاربرد دارد.در صنعت لوازم خانگی و خودرو سازی برای تولید قطعات از این نوع فویل استفاده می شود.در صنعت تهویه مطبوع نیز برای درزبندی عایق های الاستومریک و به عنوان کاور برای پوشش پشم شیشه و فایبر گلاس کاربرد دارد.


نوار تیپ آلومینیومی در برابر فعل و انفعالات شیمیایی به خوبی مقاومت کرده و از نفوذ آلاینده های خورنده جلوگیری می کند.یکی دیگر از ویژگی های فویل آلومینیوم 40میکرون این است که با توجه به چسبندگی خوب و استحکامی که دارد به راحتی با انگشت پاره می شود و نیاز به برش با کاتر را ندارد.همچنین پس از اتمام کار شکل ظاهری کار به دلیل سطح صاف و یکنواخت فویل آلومینیوم 40میکرون بسیار تمیز و با کیفیت می شود.

کامنت بگذارید